Re: Pg_Dump

From: Volkan YAZICI <volkan(dot)yazici(at)gmail(dot)com>
To: Ali ÇELİK <ali(at)verus(dot)com(dot)tr>
Cc: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: Re: Pg_Dump
Date: 2005-11-25 18:39:32
Lists: pgsql-tr-genel

Merhaba,

On 11/25/05, Ali ÇELİK <ali(at)verus(dot)com(dot)tr> wrote:
> win32 de Program içinden pg_dump kullanırken password prompt u
> çıkıyor.Programdan da bunu giremiyorum. password ü parametre ile
> göndermenin

Bu *çok* fazla potansiyel güvenlik sorunu barındırdığından dolayı
tarihi PostgreSQL sürümlerinde mevcut bir özellik. Artık böyle bir
yöntemi hiçbir (R)DBMS kullanmıyor.

> yada aşmanın bir yolunu bulamadım. Bilen var mı?

Eğer yapabiliyorsanız o kullanıcıya pg_hba.conf'daki ayarlardan
"trust" iznini verin. (Bu en kolay yol olacaktır.) Bunun dışında
herhangi bir programlama dili ile pg_dump'ı komut satırından
kullanıyormuş gibi yapabilirsiniz. (En basitinden Python
kütüphanesindeki popen(2) modülü örneklerine bakabilirsiniz.)

Benim bildiğim yollar bunlar.

İyi çalışmalar.